Vanavond zag ik 'm weer tijdens een reclameblok op tv. De reclame van Opel met de slogan: Wir leben Auto's. Eerlijk gezegd snap ik 'm niet. Ook niet na lang nadenken. Ben ik dan de enige? Maar Arjan, frevent Opelgebruiker ... die kwam er ook niet uit.
Slechte marketing dus van Opel.
Omdat ik toch wel benieuwd was geworden ging ik via Google op zoek en bood Google het antwoord. Ik als gemiddelde Nederlander raak weinig geboeid door deze slogan.
Nieuwe slogan voor Opel: “Wir Leben Autos”
Gepost op 12-09-2009 om 15:00 door ricardo | 39 Reacties »
Nee, op autoshows worden niet alleen auto’s en beursmeisjes onthuld. Ook is er ruimte voor dingen als logo’s en slogans. Pardon? Ja, Opel acht het noodzaak om bij drie nieuwe woorden een heuse persco te geven.
Voorheen was het altijd “Discover Opel”, maar vanwege al het getouwtrek over wie de nieuwe scepterzwaaier gaat worden bij het Duitse merk vond de directie het nodig om zich met woorden bezig te houden. De nieuwe tekst is geïnspireerd op stakende werknemers die “Wir sind Opel” op hun shirts hadden staan. De slogan moet potentiële Astra-kopers ervan overtuigen dat het merk deze deprimerende tijden gaat overleven. Dus tussen al het autogeweld op de IAA zal ergens een Opelmeneer met megafoon en trillende stem het volgende met u mededelen: “Wir Leben Autos”.
Uiteraard boeit het nieuwe Opel-zinnetje de gemiddelde Nederlandervrij weinig. En er was wel iets beters weten te verzinnen qua slogan. Dus schraap de kelen, en verzin een passende Opel-slogan! (bron: autonews.com)
P.S. Jammer voor Opel dat bovenstaand artikel al dateert uit september 2009.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten