25 september 2012

nieuwsbrief

Een nieuwsbrief is een belangrijke schakel in het contact met jouw doelgroep. 

Hoe vaak stuur je de nieuwsbrief 
Dit hangt voor het grootste deel af van hoeveel tijd jij vrij maakt voor het schrijven van je nieuwsbrieven. Is de inhoud goed en waardevol voor je lezers dan kun je zelfs iedere dag een nieuwsbrief sturen. Het is alleen de vraag of jij iedere dag voor frisse, nieuwe inhoud kunt zorgen. Verstuur je vaker een nieuwsbrief dan wordt het ook eenvoudiger om af en toe speciale nieuwsbrieven met een lancering of nieuw product te versturen. De verhouding promotie en informatie ligt rond de 1 op 5. Zorg voor enige regelmaat zodat de doelgroep weet wanneer ze je nieuwsbrief kunnen verwachten. Eens per maand is wel het minimum. Stuur je de nieuwsbrief bijvoorbeeld eens per kwartaal dan wordt de kans groot dat de abonnee de nieuwsbrief niet meer herkent. Ze weten dan vaak niet eens meer dat ze zichzelf geabonneerd hebben op je nieuwsbrief. Dit heeft tot gevolg dat ze jouw nieuwsbrief als spam markeren.

Maak afmelden gemakkelijk
Maak afmelden eenvoudig en wees blij met afmeldingen Het meest vervelende aan een nieuwsbrief die je niet meer wilt volgen is als je niet kunt vinden hoe je moet afmelden. De oplossing voor jou als abonnee? De nieuwsbrief markeren als spam zodat die niet meer in je inbox verschijnt. Als voldoende mensen jouw nieuwsbrief als spam markeren dan heeft dat invloed op of jouw e-mails aankomen bij abonnees. Dit heeft zelfs een negatief effect bij mensen die je nieuwsbrief nog wel willen ontvangen. Veel mensen gebruiken Hotmail, Gmail, of het e-mail adres van de provider zoals upcmail voor het inschrijven op jouw nieuwsbrief. Als meer mensen met dezelfde mail oplossing jouw nieuwsbrief als spam markeren dan komt deze ook steeds minder aan bij andere abonnees die deze e-mailsoftware gebruiken. 

Wat kun je hier aan doen? 
Zorg er voor dat afmelden van je nieuwsbrief zo eenvoudig mogelijk is. Maak de link duidelijk zichtbaar en zorg dat je abonnees zich met één klik kunnen afmelden. Ontvangers van je nieuwsbrief die er niets mee doen kunnen zich ook beter afmelden. Ze vervuilen jouw zicht op de mensen die je nieuwsbrief echt willen ontvangen. Als ze de nieuwsbrief toch niet lezen is de kans klein dat ze uiteindelijk iets van je kopen. Maak het afmelden dus eenvoudig en wees blij met afmeldingen. Je lijst is in kwaliteit toegenomen met deze afmelding. 

Bron: Erno Hannink 


Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

rubrieken

404-pagina (3) adobe (1) afbeeldingen (3) akismet (2) app (1) apple (3) archief (2) archiefpagina (1) backgrounds (1) backup (4) banner (2) bic (1) bloggen (2) bouw website (5) breadcrumbs (1) browser (1) brushes (1) buitengewoon verlof (2) checklist (1) clickable afbeeldingen (1) codepress (1) communicatie (1) contactform (1) controle website (2) cookies (1) CreArtions (1) creative suite (1) css (2) cursus (7) custom file editor (1) DataCT (2) design (6) designerdigitals (1) digitaal briefpapier (3) DIV (1) domeinnaam (3) drukwerk (8) DVD (2) e-books (1) e-commerce (1) email (2) Email newsletter (1) envato (1) error-pages (1) feedburner (1) feeds (1) Filezilla (1) Flash (2) Flickr (2) fonts (14) footer (4) formulier (1) foto (5) foto's (2) foto's uitwisselen (1) fotocollages (1) frameworks (1) free downloads (1) functies (1) gadget (1) gadget. (1) gebruikers (1) gedachtenspinsels (5) gemeente Harderwijk (1) generators (1) Genesis (8) Gmail google (1) google (6) google analytics (2) google sitemap (1) haken (2) handige tips (19) handige websites (23) header (2) héél makkelijk (1) helpdesk (1) het begin (1) homework (1) hooks (2) hosting (5) htaccess (3) html-code (1) humor (25) i-cloud (1) i-work (1) iban (1) iBooks (1) iconen (1) id (1) ideal (2) iMac (1) inschrijven nieuwsbrief (3) Internet Explorer (2) ipad (1) iphone (2) iPod (1) ipp (1) iTunes (1) joost (1) kaart (1) keynote (1) kleuren (5) kruimelpad (1) landingspagina (1) leesvoer (4) let op (1) lettertypen (4) leuke websites (3) Lifehacking (6) LinkedIn (1) links (2) literatuur (2) logo (6) luchtig leesvoer (18) mac (12) Mad Mimi (1) MailChimp (2) MALVA (7) marketing (1) metatags (3) muziek (2) navigatie (1) nederlands (1) nederlandstalig (2) new release (1) nieuwsbrief (1) Office 2011 (1) ontwerp (8) ontwerp bord (1) ontwerp kadobon (1) ontwerp logo | visitekaartje (8) Op Vlie (9) opdrachten (1) open hook (1) opleveren website (4) origineel (1) os-commerce (1) overzicht (2) permalinks (1) photobewerki (1) photoshop (31) php (1) php code (1) picasa (2) plugin (50) plugin (2013) (1) Plugin WordPress Seo en WP Cache (1) portfolio (15) poster (3) posterino (2) presentaties (2) prezi (1) Pronamic (1) publisher (1) Punchcut (2) redirect (2) responsive design (1) rss (2) SEO (17) sidebars (1) sitemap (1) sitemaps (1) sjabloon (1) snelheid (1) social media (8) software (1) spam (1) spelling (3) spreuk van de dag (3) stockfoto's (1) taal (54) tekstverwerking (1) Theme THESIS (32) themes (8) thesis (3) tip (1) tips (7) tips en trics (36) TITAN (3) titeltag (1) top-design (2) top-designer.nl (6) tuts (2) Twenty Eleven (1) twitter (2) update (1) upgrade (1) video (1) visitekaartjes (3) webdesign (1) webshop (3) website bouwen (15) webteksten (5) webwinkel (3) widgetized (1) widgets (1) wist je dat (2) WOO (2) wooCommerce (1) WordCamp NL (1) wordpress (34) wordpress 3.0 (3) WordPress 3.2 (1) wordpress 3.3 (2) WordPress mediabeheer (1) WordPress mobiel (1) WordPress plugin (23) WordPress tv (1) WordPress Twitter (1) WordPress update (1) wordress 3.3 (1) wp 3.0 (1) WP Page Numbers (1) wp paginanrs. (1) WP plugin (1) wp print (1) you tube (1) zoekbalk (1)