Vandaag een nieuw logo gelanceerd op Facebook van de Appeldienst. In de stijl en kleuren van de website www.hervormdegemeentehierden.nl voor de herkenbaarheid. Eens kijken hoe snel social media werkt! Inderdaad heel snel, in no time!
Kort samengevat
social media kan structureel ingezet worden om te informeren, te attenderen en relaties op te bouwen/te onderhouden; mensen te betrekken bij plan-ontwikkelingenen, om wensen te inventariseren en als suggesties bij beleid- en besluitvorming (dialoog); of voor het oplossen van problemen door gebruik te maken van crowdsourcing (gebruikmaken van de kennis van de massa op een open platform) en last but not least om te luisteren naar wat er in de samenleving leeft.
Hoe nu verder?
De hervormde gemeente Hierden beschikt nu over een Facebook-pagina voor de Appeldiensten (en krijgt wie weet in de toekomst ook een eigen Twitter-account en Youtube-pagina). De inzet van deze sociale media is geen doel op zich, meer eigenlijk meer een toevalligheid. Maar door vormen van social media aan elkaar te linken kan indien gewenst de olievlekwerking versterkt worden en kan in no-time een enorm publiek worden bereikt. Door crossmediale toepassingen kunnen we de boodschap versterken of de discussie verbreden (afhankelijk van de doelstelling). En vooral onder de jeugdige doelgroep.
Nemen social media de functie van de traditionele communicatiemiddelen over? Nee, het zijn nuttige aanvullingen. Het zijn extra mogelijkheden om doelen zoals interactie en participatie makkelijker te verwezenlijken. Ondanks het relatief korte bestaan van social media zijn ze niet meer weg te denken uit de communicatiemix en -plannen van een (moderne) organisatie die interactie hoog in het vaandel heeft staan. Alhoewel... de interactie met hierboven blijft toch het allerbelangrijkst!
Hoe nu verder?
De hervormde gemeente Hierden beschikt nu over een Facebook-pagina voor de Appeldiensten (en krijgt wie weet in de toekomst ook een eigen Twitter-account en Youtube-pagina). De inzet van deze sociale media is geen doel op zich, meer eigenlijk meer een toevalligheid. Maar door vormen van social media aan elkaar te linken kan indien gewenst de olievlekwerking versterkt worden en kan in no-time een enorm publiek worden bereikt. Door crossmediale toepassingen kunnen we de boodschap versterken of de discussie verbreden (afhankelijk van de doelstelling). En vooral onder de jeugdige doelgroep.
Nemen social media de functie van de traditionele communicatiemiddelen over? Nee, het zijn nuttige aanvullingen. Het zijn extra mogelijkheden om doelen zoals interactie en participatie makkelijker te verwezenlijken. Ondanks het relatief korte bestaan van social media zijn ze niet meer weg te denken uit de communicatiemix en -plannen van een (moderne) organisatie die interactie hoog in het vaandel heeft staan. Alhoewel... de interactie met hierboven blijft toch het allerbelangrijkst!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten